Farklı ekran boyutları ve çözünürlükleri için mobil oyunlar nasıl oluşturulur?

Farklı ekran boyutları ve çözünürlükleri için mobil oyunlar nasıl oluşturulur?

Günümüzün tüm farklı cihaz form faktörleriyle, platformlar arası geliştiriciler, her kullanıcıya eşit kullanıcı deneyimi sunma zorluğuyla karşı karşıyadır. Bu, özellikle farklı sayılardaki Android telefon üreticilerine geldiğinde farklı çözünürlük oranlarının yanı sıra farklı görünüm oranlarını da içerir.

Bakımı gereken ana sorular şunlardır:

  • Oyun mantığının ve mekaniğinin her cihazda eşit ve adil olduğundan nasıl emin olunur?
  • Varlıkların, düşük uç ve son teknoloji cihazlardaki belleği verimli bir şekilde nasıl kullanabileceği
  • Herhangi bir cihazda siyah kenarlıklardan kaçınmak için arka plan nasıl tasarlanır
  • Kullanılabilir ekran alanını ideal şekilde kullanabilmek için kullanıcı arayüzü öğeleri nasıl konumlandırılır?
  • V-Play Motorunu kullanarak bu meydan okumayı kolaylıkla nasıl yapacağınızı göstereceğim. Benim sunduğum çözümlerin ardındaki teori, başka bir çerçeve kullanıyorsanız de yararlı olabilir, bu yüzden bu kılavuzda zaten okumanızı tavsiye ederim!

İçerik Ölçekleme

İlk soru, oyun mantığının ve mekaniğinin her cihazda nasıl eşit ve adil olduğundan emin olmaktı.

Eh, kodumuzu farklı ekran boyutları için sıfırdan yazabiliriz. Ya da çalışma zamanında ekran boyutuna bağlı olarak herhangi bir x, y, genişlik, yükseklik, hız vb değerlerini yeniden hesaplayabiliriz.

Evet, bu çok iş gibi geliyor. Tek bir kod tabanına sahip olmak, okumak ve sürdürmek kolaydır. Bunun yerine, İçerik Ölçekleme adı verilen düzgün bir ilkeyi kullanabiliriz .

Bu, oyununuzu en düşük çözünürlük için bir kez (mantıksal çözünürlük olarak adlandırılır) desteklemek için tasarlamanız ve daha geniş çözünürlüklerde bir bütün olarak eşit bir oyun deneyimi sunmak için tasarlamanız anlamına gelir. V-Play ile varsayılan mantıksal çözünürlük 480×320’dir (manzara modu için). Örneğin bir iPhone 4’ün çözünürlüğü 960×640’tır, bu tam olarak çözünürlüğü iki katına çıkarır, bu yüzden oyunu ölçeklendirmek kolaydır ve cihaz ekranına mükemmel şekilde sığar.

V-Play ile Sahne bileşeni, bu ölçeklendirme mekanizmasını otomatik olarak halleder.

Akıllı Varlık Seçimi

Sahneyi ölçeklerken görüntülerin bulanıklaşmasını önlemek istiyoruz. Kolay bir çözüm, gerçekten büyük bir görüntü kullanmak olacaktır, bu yüzden düşük çözünürlüklü cihazlarda etkili bir şekilde ölçeklendirilecektir. Örneğimizdeki 40×40 boyutundaki görüntü için 160×160 boyutundaki bir kaynak resim kullanıyoruz, daha sonra sahnenin mantıksal boyutunu 4 katına kadar kolayca ölçekleyebiliyoruz. Ama bu çözüm ideal mi? Tabii ki, bu bölüm bu şekilde çok kısa olacaktı!

Sadece büyük görüntüler kullanarak ne olur, özellikle alt uç cihazlarda çok hızlı bir şekilde hafızamız tükenebilir. Tüm bu büyük görüntüleri yüklüyoruz, onları çok küçük gösterseler de, çok değerli bir hafıza kaybı. Gerçekten iyi bir çözüm, mevcut cihazda ihtiyaç duyulan büyüklüğe bağlı olarak, görüntünüzün farklı bir versiyonunu yüklemektir.

  • Share:
İletişim Formu