iOS 11, Mobil Uygulamadan Para Kazanmayı Nasıl Etkiler?

San Jose’deki WWDC 2017’de Apple,  uygulama içi para kazanmayı kolaylaştıracak yeniden tasarlanmış App Store’u duyurdu. Sonbaharda kullanıma sunulduğunda, uygulama içi satın almalar bir uygulamanın ürün sayfasında görünür. Müşteriler doğrudan satın alma işlemini tamamlamak için bir uygulamaya veya oyuna yönlendirilir. Apple, reklamcılık çabalarını uygulamaların kendilerine odaklıyor ve mobil tarayıcılarda para kazanma fırsatlarını azaltıyor gibi görünüyor.

Yeni iOS 11, mobil uygulama yayıncıları ve pazarlamacıları için heyecan verici yeni fırsatlar getirecek, ancak güncellemeler çoğunlukla Apple’ın yeni iOS 11’i kullanıcı gizliliğini ön planda tuttuğu için kullanıcı odaklı.

Mobil Uygulama İle Para Kazanma ve Kullanıcı Deneyimi

Para kazanma her zaman kullanıcı deneyimi ile ilgili olarak dikkate alınmalıdır. Reklam tabanlı bir uygulama ücretsiz içerik sunabilir, ancak reklamlar çok müdahaleci olduğunda veya uygulama içeriğindeki deneyimlerini kesintiye uğratırsa kullanıcılar başka bir yere döner. Benzer şekilde, bir kullanıcı uygulamaya bir abonelik için ödeme yaptıysa, bir video izlerken geçiş reklamları görürse mutlu olmazlar (Netflix, Stranger Things’i izlerken reklam yayınlasa bir saniyeliğine düşünün). Atlanamayan reklamların kötü kullanıcı deneyimine bağlı olduğunu unutmayın.

Diğer ürün kararları gibi, para kazanma stratejisi de son kullanıcı göz önünde bulundurulmalıdır. Asıl zorluk sadece doğru stratejiyi değil, aynı zamanda kullanıcılara mümkün olan en iyi deneyimi sunarken geliri en üst düzeye çıkaracak doğru dengeyi bulmaktır.

Yukarıdaki uygulama para kazanma stratejilerini ele aldığımızda, her birinin en uygun olduğu durumlar hakkında konuştuk. Uygulamanız başlatıldıktan sonra, bu vakalardan bazıları verilerle kanıtlanabilir. Örneğin, kullanıcılar uzun uygulama içi oturumlarına sahip olurlar veya uygulamayı sık sık ziyaret ederler.

Bu veri noktaları, a)Hali hazırda uygulanmadığında hangi para kazanma stratejisini uygulamanız gerektiğini veya b)Mevcut para kazanma stratejinizi nasıl optimize edeceğinizi belirlemek için kullanılabilir. Bu kararlara rehberlik edebilecek bazı önemli performans göstergeleri şunlardır:

Genel uygulama kullanımı

  • Kullanıcı başına ömür boyu değer
  • Tutma ve vazgeçme oranları
  • Aktif kullanıcılar
  • Kullanıcı başına gelir (RPU)
  • Seansların uzunluğu

Ürününüz zaten bir kullanıcı tabanına sahip olduğu ve kullanıcı davranışları hakkında bilgi toplayabildiğinizden, para kazanma yöntemlerinin başkaları üzerinde ne işe yaradığını anlamak için daha iyi bir konumdasınız.

  • Share:
İletişim Formu