Mobil Uygulamalar Neden Daha Fazla Tercih Ediliyor?

Yapılan bazı çalışmalar gösteriyor ki kullanıcıların mobil web siteleri yerine daha çok mobil uygulamaları tercih ediyor. Bu, potansiyel müşterilere ulaşmak için mobil uygulamalara sahip olmanın güçlü bir nedenini ortaya çıkarıyor. Buna ek olarak, mobil uygulamaların mobil web sitelerinden daha iyi olmasını sağlayan çeşitli başka nedenler de var.

  • Mobil Uygulamalar Kişiselleştirilebilir: Kişiselleştirme, ilgilerine, konuma, kullanım davranışına ve daha fazlasına dayalı olarak kullanıcılara özel iletişim sunmakla ilgilidir. Mobil uygulamalarda, kullanıcılara kişiselleştirilmiş bir deneyim kazandırmak kolaydır.
  • Mobil Cihaz Özelliklerini Kullanma: Mobil uygulamalar, kullanıcı deneyimini artırmak için mobil cihazların donanımlarını kullanabilir. Cihazın özellikleri, kullanıcıların bir mobil uygulamada belirli bir işi gerçekleştirme sürelerini önemli ölçüde kısaltabilir ve hatta dönüşümleri artırabilir.
  • Çevrimdışı Çalışma Olanağı: Muhtemelen bir mobil web sitesi ve bir mobil uygulama arasındaki en temel farktır. Uygulamalar da kendi görevlerin birçoğunu gerçekleştirmek için internet bağlantısı gerektirebilir olmasına rağmen, çevrimdışı modda hala kullanıcılara temel içeriğini ve işlevselliğini sunabilir.
  • Bildirim Gönderme Kolaylığı: Mesaj bombardımanlarından bıkan tüketiciyi yönlendirmek kolay değildir. Anında, müdahaleci olmayan bildirimleri kullanıcılara gönderme olanağı o kadar isteniyor ki birçok işletmenin bir mobil uygulamaya başlamak isteme nedenlerinden en önemlisidir.
  • Yeni Marka Deneyimi: Bir mobil uygulama bir markanın mobil web sitesinden farklı olduğu için kullanıcılara yeni bir marka deneyimi sunma özgürlüğüne sahiptir. Mobil uygulamalar, seçkin bir marka oluşturmak için profesyonelce kullanılabilir.
  • Mobil Tasarımda Özgürlük: Mobil web siteleri, çalışmak için ‘geri butonu’, ‘yenileme butonu’ ve ‘adres çubuğu’ gibi tarayıcı özelliklerine bağlıdır. Mobil Uygulamalarda bu kısıtlamalar yerine ‘dokunma’, ‘hızlıca kaydırma’, ‘tutma’ ve benzeri gibi gelişmiş hareketleri temel alan çok sayıda ayrıntılı işlevle tasarlanabilir.
  • Daha Fazla Zaman Harcama: Uluslararası araştırma şirketi Flurry verilerine göre; Mobil kullanıcılar, zamanlarının %86’sını mobil uygulamalar, % 14’ü ise mobil web siteleri için harcıyor.
  • Dönüşüm Akışı: Mobil uygulamalar doğada daha fazla hedeflendiğinden (içerik ve yararları sayesinde) dönüşüm hunisindeki belirli kullanıcılara yönlendirmek için kullanılabilir. Buna karşılık mobil web siteleri, çeşitli kitle grubuna ulaşır.
  • Marka Vurgusu: Mobil uygulama simgeleri, yenilikçi reklam bannerları gibi çalışabilir. Bir kullanıcının cihazındaki marka uygulamanın varlığı, etkin bir şekilde bir mobil uygulama kullanmadığında bile,  kullanıcının bilinçaltında bu markayla ilgili algılarını etkiler.
  • Hızlı Çalışma: Mobil uygulamalar mobil web sitelerinden daha hızlı çalışabilir. Genel olarak web sunucularını kullanan mobil web sitelerinin aksine, mobil uygulamalar genellikle verilerinizi yerel olarak mobil cihazlarda saklar. Bu nedenle, veri alımı mobil uygulamalarda hızlı gerçekleşir ve keyifli bir kullanıcı deneyimine sahne olur.
  • Share:
İletişim Formu